PENINGKATAN AKTIFITAS BELAJAR SISWA MELALUI METODE DISKUSI DALAM PEMBELAJARAN IPS-SD

Authors

  • Hendros Hamzah Universitas Pohuwato

DOI:

https://doi.org/10.59211/mjpjetl.v1i1.12

Keywords:

learning activities, IPS, discussion method

Abstract

The title of this observation is the increase in student learning in IPS learning using the discussion method for elementary students. The research aims to increase student activity in learning Social Sciences by using the discussion method at SDN 03 MARISA Pohuwato District. The method used in this research is descriptive. Pohuwato Regency The results of data analysis on increasing student learning activity are: physical activity is experiencing an increase of 38.91%, mental activity is increasing 39.61. It can be concluded that by using the discussion method student learning activity can increase.

Abstrak:

Judul observasi ini adalah peningkatan Belajar Siswa dalam Pembelajaran iPS menggunakan Metodi Diskusi pada pada siswa SD. Penelitian bertujuan untuk meningkatkan aktivitas siswa dalam pembelajaran ilmu Pengetahuan Sosial dengan menggunakan metode diskusi di V SDN 03 MARISA kabupaten pohuwato .metode yang digunakan dalam penelitian ini deskriptif. Kabupaten pohuwato Hasil Analisis data peningkatan aktivitas belajar siswa adalah : aktivitas fisik adalah mengalami peningkatan 38,91% aktivitas mental mengalami peningkatan 39,61, Dapat disimpulkan bahwa dengan menggunakan metode diskusi aktivitas belajar siswa dapat meningkat.

Downloads

Published

2023-02-15

How to Cite

[1]
H. . Hamzah, “PENINGKATAN AKTIFITAS BELAJAR SISWA MELALUI METODE DISKUSI DALAM PEMBELAJARAN IPS-SD”, J. Educ. Teach. Learn., vol. 1, no. 1, pp. 16 –, Feb. 2023.

Issue

Section

Articles